آشنایی با دو نوع بوتاکس مو

ساناز برومندی
5 مهر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بوتاکس مو چیست ؟

 موهای سرتان درست مانند پوست، با افزایش سن الاستیته و پُری خود را از دست می‌دهند. اینجاست که اهمیت محصولات بوتاکس مو آشکار می‌شود. این محصولات می‌توانند موهایتان را پُر و صاف کنند و از وزی آن بکاهند. با مطالعه این مقاله تا انتها همه چیز درباره بوتاکس مو را خواهید فهمید.

آشنایی با دو نوع بوتاکس مو-  بوتاکس مو- صافی و احیا در سالن مریم یکتا

بوتاکس مو چیست ؟

بوتاکس مو به عنوان روشی برای داشتن موهای زیباتر، معرفی و تبلیغ می‌شود. ۲ روش برای بوتاکس مو وجود دارد. یکی بوتاکس ساقه مو و دیگری تزریق بوتاکس در پوست سر.

در روش اول ، هیچ بوتاکسی در کار نیست. در عوض، یک روش موضعی است که برای پر کردن آسیب‌دیدگی‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که موها براق‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.

روش دیگر برای بوتاکس، شامل تزریق کردن بوتاکس در پوست سر است. البته این روش استفاده از بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا، تایید شده نیست.

می‌توان گفت بوتاکس مو در واقع درمان عمیقی است که فیبرهای مو را با فیلری مانند کراتین می‌پوشاند. در این روش هر تار موی شکسته یا نازک با فیلری مانند کراتین پُر می‌شود و به این ترتیب هر تار مو پُرحجم و درخشان به نظر می‌رسد.

مزایا و فواید بوتاکس مو چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از بوتاکس برای موها این است که یک روش کاملاً ارگانیک برای احیای مو های آسیب دیده است و حتی می تواند برای جلوگیری از ریزش مو یک راه مناسب باشد.

برخلاف روش کراتینه مو که در آن فرمالدهید به کار رفته است، در بوتاکس مو، از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است. بوتاکس یک روش کاملاً ایمن محسوب می شود و حتی می تواند به درمان برخی از مشکلات پوستی مانند شوره سر و پزوریاسیس کمک کند.

برخلاف سایر روش های درمان، بوتاکس می تواند موهای شما را صاف و ابریشمی کند بدون اینکه پیوندهای مو را بشکند. با بوتاکس  مواد مغذی به پوسته آسیب دیده موها نفوذ می کند و آن را از درون و بیرون احیا می سازد.

برخلاف اکثر روش های کراتینه مو، بوتاکس مو به هیچ عنوان به موها آسیب نمی زند و یکپارچگی ان را تضعیف نمی کند. درحالی که وقتی شما از کراتینه های قوی استفاده می کنید، این یک امر عادی است.

بوتاکس مو

بوتاکس مو مناسب چه موهایی است ؟

در کل بوتاکس مو برای افرادی که پایین موهایشان به چند شاخه تقسیم شده است یا موهای بسیار نازک که پُری و درخشندگی خود را از دست داده‌اند و همچنین افراد دارای موهای آسیب دیده و موهای وز و حتی افرادی که تمایل دارند موهایشان صاف شود مناسب است.

معرفی دستگاه مایکرومیست-ساناز برومندی-بیبی لایت-بالیاژ-مدل لیر-مدل پر-مدل فارا- مدل لیر-درست کردن مو-زنگساژ مو-بهترین سالن زیبایی تهران-پروتئین تراپی مو-بوتاکس مو

تفاوت بوتاکس مو و کراتینه مو

شاید عمده‌ترین تفاوت این دو روش استفاده از مواد مختلف در فرآیند انجام آن است. همان‌طور که اشاره شد در روش کراتینه مو از مواد شیمیایی از جمله فرمالدهید برای صافی مو استفاده می‌شود، در حالیکه در روش بوتاکس مو مواد استفاده شده طبیعی و ارگانیک هستند.

با توجه به اینکه هر کدام از این روش ها مناسب برای رسیدگی به نوعی از مو است، بنابراین تعیین اینکه بوتاکس بهتر است یا کراتینه مو دقیقا بستگی به وضعیت موی شما، میزان وزی و فربودن و همچنین میزان آسیب دیدگی موها دارد. 

همچنین تفاوت قیمت بوتاکس مو و کراتینه با توجه به مواد اولیه‌ای که هر کدام از این دو روش احیا و صافی برای موها به کار می‌برند، بلندی قد مو، پری و کم حجم بودن موها و همچنین برندهای مختلفی که عرضه کننده مواد اولیه هستند با یکدیگر متفاوت است. به علاوه تجربه  متخصص آرایشی مو و موقعیت فیزیکی سالن‌های زیبایی نیز بر قیمت اثرگذار است.

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه

بوتاکس مو چگونه انجام می‌شود؟

برخلاف بوتاکس صورت، در بوتاکس مو موضعی از هیچ تزریقی استفاده نمی‌شود. در واقع بوتاکس مو موضعی نرم‌کننده‌ای است که مستقیما روی تارهای مو اعمال می‌شود. می‌توانید برای بوتاکس مو به آرایشگاه بروید یا با تهیه مواد، بوتاکس را در منزل را انجام دهید.

این روش درمانی با یک شامپو آغاز می‌شود که کوتیکول‌های موهایتان را باز کرده و تارهای مو را برای مواد بوتاکس آماده می‌کند. سپس بوتاکس مو به هر تار مو اعمال می‌شود. بعد از اعمال بوتاکس، باید موها از ریشه تا انتهای ساقه ماساژ داده شوند. مواد بوتاکس مو باید بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه (بسته به شرایط و میزان آسیب دیدگی مو) روی موهایتان باقی بماند.

برخی از آرایشگران ترجیح می‌دهند قبل از خشک کردن مو و صاف کردن آن با اتو مو، موها را آبکشی کنند. برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند که مواد بوتاکس روی موهایتان باقی بماند و پس از گذشت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه، موها را خشک کرده و سپس با اتو مو، آن‌ها را صاف می‌کنند. این دسته عقیده دارند با این روش، مواد بوتاکس مو بهتر به عمق تارهای مو فرو می‌رود.

نتیجه درمانی بوتاکس مو بلافاصله پس از خشک کردن موها قابل مشاهده است.

هزینه انجام بوتاکس مو

قیمت نهایی بوتاکس مو به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به سالن زیبایی، برند بوتاکس، اندازه موها و … بستگی دارد. مارک های متعددی برای محصولات بوتاکس مو وجود دارند که هر یک قیمت های متفاوتی نیز دارند.

اما مشکل اینجاست که نمی توان به همه برندها اطمینان کرد. اگر موهایتان دارای قد متوسط است و می خواهید از از بهترین محصولات استفاده کرده و از طرفی به سالن آرایشی خوبی هم مراجعه نمایید، باید مبلغی حدود هشتصد تا سه میلیون تومان را پرداخت نمایید. البته بسیاری از محصولات بوتاکس  را می توان در منزل به راحتی مورد استفاده قرار داد. اما باید توجه داشته باشید که این کار نیاز به مدت زمان کافی دارد.

بوتاکس سرد مو چیست؟

تا اینجا در مورد بوتاکس گرم صحبت کردیم اما نوعی دیگر وجود دارد بنام بوتاکس سرد مو که همان بوتاکس مو موضعی است که بدون تزریق و به طور مستقیم (درست مانند نرم‌کننده) روی موها اعمال می‌شود. بوتاکس سرد مو روشی برای احیای موهای آسیب دیده در منزل است. قدرت احیا کنندگی این روش، به کیفیت مواد بوتاکس بستگی دارد.

بوتاکس مو- بوتاکس سرد

مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو

برای حفظ بوتاکس مو، باید عادت‌های بد خود را در رابطه با مو را باید کنار بگذارید. برای این منظور دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا دوام بوتاکس  بیشتر شود.

۱- شتتشوی موها

برای رعایت کردن مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس حتما ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از انجام بوتاکس ، مو‌ها را با شامپو بشوئید تا حداکثر مواد بوتاکس جذب شوند، درست مثل زمانی که مو‌ها را کراتینه می‌کنید. پس از اولین شستشوی مو بعد از بوتاکس، بایستی سعی کنید مو‌ها را کمتر بشوئید، تقریبا هر سه روز یکبار کافی است. اگر مو‌های شما در طول این مدت چرب شد، از وسایل شستشوی خشک استفاده کنید.

۲- شامپوی مناسب

شستن موها با شامپویی که قبل از بوتاکس مو استفاده می‌کرده‌اید، یک اشتباه بزرگ است. نگاهی به برچسب‌های شامپو بیاندازید و اطمینان حاصل کنید که شامپوی شما بدون سولفات و دارای حداقل مواد شیمیایی باشد. از خرید محصولاتی که در فرمولاسیونشان Sodium C۱۴-۱۶، اولفین سولفونات (Olefin Sulfonate)  و سدیم کلرید اجتناب کنید، همین قانون در رابطه با مرطوب کننده‌ها و کاندیشنر‌ها نیز باید رعایت شود.

به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم از یک کاندیشنر مناسب مو‌های بوتاکس شده استفاده کنید. محصولاتی مانند روغن ارگان، نارگیل و ماکادمیا برای مراقبت از مو‌ها عالی هستند، تنها اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از مواد شیمیایی زیر در شامپو‌های شما موجود نباشند.

چند روز بعد از بوتاکس مو می توان موها را رنگ کرد؟

یکی از سوالات مهم این است که چند روز بعد از بوتاکس مو میتوان مو رنگ کرد. به طور کلی بعد از بوتاکس  باید دو هفته صبر کنید و سپس موهایتان را رنگ کنید (پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب رنگ مو از مقاله دیگر ما کمک بگیرید).

ولی چرا باید دو هفته صبر کرد. علت آن است که بوتاکس یک لایه محافظی از پروتئین روی موهایتان ایجاد می‌کند. این لایه سبب از بین بردن وزی، خشکی و شکنندگی موهایتان می‌شود. به همین دلیل است که طی دو هفته اول پس از بوتاکس مو نباید موها را رنگ کرد زیرا باعث اتلاف وقت و هزینه‌ای می‌شود که صرف کرده‌اید.

در این دو هفته، پروتئین کراتین حسابی به خورد موها می‌رود و پس از آن می‌توانید موهایتان را رنگ کنید. ولی اگر به این توصیه عمل نکنید تنها سختی و سنگینی را به تارهای موی خود تحمیل کرده‌اید. پس از این مدت، اگر موهایتان را رنگ کنید، مشاهده خواهید کرد که رنگ مو با کراتین مواد بوتاکس ترکیب شده و ظاهری طبیعی‌تر و با ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

نتیجه نهایی

بوتاکس مو برای تمامی افرادی که از خشک بودن و شکننده بودن موهایشان شکایت دارند، مناسب است. با این روش، تقریباً بدون هیچ گونه عوارضی می توانید موهایی سالم و درخشان داشته باشید. برای گرفتن نتیجه بهتر، سالنی که برای بوتاکس انتخاب می کنید، باید جای معتبری باشد و از با کیفیت ترین و بهترین مواد بوتاکس موی سر استفاده کند.

ساناز برومندی متخصص زیبایی مو و مدرس بین المللی وگلد مسترکلاس کمپانی دوناتی در سالن زیبایی نارسه با استفاده از بهترین مواد بوتاکس مو و بروزترین تکنیک ها یکی از پشینهادات ما برای انجام بوتاکس مو میباشد.

در کل میتوان گفت فواید بوتاکس بسیار بیشتر از عوارضش میباشد و برای داشتن موهایی زیبا و صاف که در اثر موارد مختلف آسیب دیده است بسیار مناسب میباشد. این روش درمانی یکی از پیشرفته ترین روش های درمانی مو میباشد که مورد توجه خانمها قرار گرفته است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.