انواع روش رنگ کردن مو

ساناز برومندی
18 بهمن, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب

آشنایی با انواع روش رنگ کردن مو

در این قسمت با انواع روش رنگ کردن مو آشنا خواهیم شد. روش رنگ کردن مو بسیار زیاد است و دارای تکنیک های مختلفی است که با توجه به نوع مو و رنگ مورد نظر شما از تکنیک های خاصی باید استفاده شود. در این مقاله سرکار خانم ساناز برومندی شما را با انواع روش ها مانند : آمبره،بالیاژ،سامبره، لولایت،هایلایت و … آشنا خواهد کرد.

آمبره مو چیست ؟

روش رنگ کردن موها به روش آمبره این چنین است که ریشه موهایتان باید تیره تر باشد و رنگ موها هر چه به ساقه می رود به رنگ روشن در می آید. روش آمبره یکی از زیباترین و پرطرفدارترین روش رنگ کردن مو است که توسط بسیاری از آرایشگر های دنیا انجام می گیرد.

در این روش، پایین موها روشن‌تر می‌شود و موها ظاهری دورنگ پیدا می‌کنند. برای ایجاد این حالت، باید قسمت پایینی موها را دکلره یا بی‌رنگ کرد و سپس آنها را با رنگ مو دلخواه خود رنگ کرد. دکلره کردن موها در رنگ مو آمبره یکی از اصلی ترین مراحل است. موها را به این دلیل که رنگ قبلی از بین برود دکلره می کنند اما باید مراقب باشید موهایتان خیلی دکلره نشود و ریشه ی اصلی موهایتان پیدا باشد .

رنگ مو آمبره

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ در واقع یکی از تکنیک ها و روش رنگ کردن موها بصورت آزادانه و با دست است. بالیاژ یک لغت فرانسوی می باشد و حالت پیشرفته روش سنتی یعنی فویل می باشد بدین معنی که در این روش از فویل استفاده نمی شود . مزیت این مدل رنگ نسبت به دیگر روش ها این است که تغییری با رشد مو و بیرون زدن ریشه ها در ظاهر شما ایجاد نمی شود و نیازی به ریشه گیری نیست .

رنگ مو به روش بالیاژ

لولایت مو چیست؟

در لولایت، لا به لای مو‌ها رگه‌هایی با رنگ چند درجه تیره‌تر نسبت به پایه مو ایجاد می‌شود. هدف از انجام لولایت عمق دادن به موها است. از آنجا که لولایت مو‌ها را تیره می‌کند، باعث ضخیم‌تر و حجیم‌تر دیده شدن مو‌ها می‌شود.لولایت روی مو‌های روشن بهتر دیده می‌شود و ۲ الی ۳ درجه رنگ مو‌های‌تان را تیره‌تر می‌کند.

سامبره مو چیست؟

روش سامبره نیز یکی از بهترین روش رنگ کردن موها است و نسبت به آمبره جدید تر میباشد و ترکیبی از آمبره و بالیاژ است . در روش آمبره رنگ تیره از ریشه ها شروع و با نزدیکی به ساقه ، رنگ مو روشن تر می شود اما در سامبره این تغییر روشنایی ملایم تر صورت می پذیرد یعنی موها کم کم روشن می شود که جلوه ای طبیعی به موهایتان می دهد.

انواع روش رنگ کردن مو

کالر ملتینگ یا مولتی کالر چیست ؟

این روش رنگ کردن مو مشابه آمبره و سامبره است با این تفاوت که از سه رنگ یا بیشتر استفاده می شود. در این روش حتما از رنگ تیره به روشن نمی رویم بلکه می توان از هر رنگی در ریشه شروع کرد و به هر رنگی در ساقه رسید.می توان از رنگ های فانتزی در قالب سبک کالر ملتینگ استفاده کرد که به هایلایت های کهکشانی معروف هستند.

هایلایت چیست؟

هایلایت به ایجاد تیکه‌های روشن‌تر از رنگ پایه مو در لابه‌لای موها گفته می‌شود. هایلایت با ایجاد رگه‌های روشن در میان موهای تیره باعث ایجاد عمق در رنگ مو می‌شود. هایلایت باعث براق‌تر شدن مو می‌شود، به طور معمول هایلایت روی مو‌های تیره و ۲ الی ۳ درجه رنگ مو‌های شما را روشن‌تر میکند. هایلایت نیز یکی از محبوترین روش رنگ کردن در بین خانم ها است.

انواع روش رنگ کردن مو

اکنون که با انواع روش رنگ کردن مو آشنا شده اید شاید راحت تر بتوانید برای رنگ موی خود تصمیم بگیرید. برای مشاوره و انتخاب رنگ مورد نظر خود می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۹۰۰۲۵۰۰۶ با ما در تماس باشید و سوالات خود را از سرکار خانم ساناز برومندی، متخصص رنگ و لایت در میان بگذارید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.