روش های صافی مو

ساناز برومندی
22 بهمن, 1401
۲ دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب

روش های صافی مو

قبل از اینکه با انواع روش های صافی مو آشنا شویم باید این نکته را بدانیم که کار های صافی جز کارهای زیبایی محسوب می شوند نه کار های درمانی. در واقع ۲ نوع صافی مو وجود دارد. یک نوع صافی بر پایه فرمالدئید ها و دیگری بر اساس اسید ها.

صافی بر پایه فرمالدئید ها مانند انواع بوتاکس و کراتین و پورتئین ها و … که صافی های موقت محسوب می شوند که به مرور زمان از بین می روند و میزان ماندگاری های متفاوتی دارند مانند بوتاکس ها که ماندگاری کمتر بین ۴ الی ۶ ماه و کراتین ها که ماندگاری بین ۶ الی ۹ ماه دارند و باید به مرور زمان و شست و شو از بین بروند.

صافی ها بر اساس اسید ها مانند آنزیم ها و نانو پلاستی ها صافی هایی هستند که به عنوان صافی دائم محسوب می شوند که با گذشت زمان و شست و شو از بین نمی روند و با رشد ریشه مو تغیری در صافی ساقه مو ایجاد نمی گردد تا زمانی که موها کوتاه شوند.

کدام روش های صافی مو بهتر است ؟

در مورد اینکه کدام روش های صافی مو بهتر است، متخصص بایستی با توجه به شرایط و جنس مو و خواسته مشتری تشخیص دهد که از کدام روش و متریال استفاده کند. به طور مثال برای موهای نازک با فر ملایم و آسیب دیده از بوتاکس استفاده می شود و برای موهای  ضخیم تر و خشک از روش پروتئین تراپی و خاویار تراپی استفاده و برای موهای سالم تر که صافی بالاتر نیاز دارد از کراتین استفاده می گردد.

برای مشتریانی که علاقه دارند بعد از رشد ریشه، موها حالت طبیعی خود را داشته باشند و حالت دوگانگی بین ساقه و ریشه وجود نداشته باشد بهتر است از روش های موقت استفاده شود مانند کراتین.

اما برای موهای ضخیم و پرپشت با فر و وز زیاد که تمایل به صافی زیاد یا شلاقی دارند، باید از روش های صافی دائم مانند نانوپلاستی ها استفاده کنند تا مو راحت تر و سبک تر و همچنین قابلیت مهار شدن داشته باشد.

انواع روش صافی مو -صافی مو دائم

مزایای صافی موقت چیست ؟

در روش های صافی مو با بوتاکس، موها ضخیم سازی و آبرسانی می شود و در عین حال بدون اینکه حجم مو از بین برود موها را صاف و مرتب کرده و یک صافی طبیعی برای موها ایجاد می کند.ضمن اینکه اگر کار درمانی برای مو انجام داده باشیم مدت ماندگاری درمانی مو که بسیار کم می باشد را به ماندگاری طولانی تر افزایش می دهد.

در دیگر روش های صافی مو، موهایی که خشک و لایه لیپیدی زیادی ندارد از پروتئین تراپی استفاده می گردد که به موها حالت ابریشمی و لطافت خاصی بخشیده و موها را درخشان می کند. ضمن اینکه این روش هم مانند روش بوتاکس مو عمر ماندگاری درمان های مو را طولانی تر می کند.

در روش های صافی مو با خاویار تراپی می توان گفت که این روش مناسب موهای خشک و کم آب می باشد. خاویار قوی ترین ماده در محصولات پوست و مو برای آبرسانی هست که این نوع تراپی نیز علاوه بر بالا بردن زمان ماندگاری درمان های مو، خشکی مو را از بین می برد و صافی ملایمی به موها می بخشد.

در مورد کراتین ها می توان گفت، قوی ترین روش در صافی های موقت هستند که مناسب موهای طبیعی و سالم هستند و چون موهای فر نسبت به موهای صاف کراتین کمتری دارند بنابراین از طریق کراتین تراپی میتوان کراتین مورد نیاز را به موها داده و وز و فر موها را کنترل کرده و صافی طبیعی به موها می بخشید.همچنین اگر موها نیاز به درمان خاصی داشته باشد مدت ماندگاری درمان را بالا می بریم.

توجه داشته باشید در روش های صافی موقت اگر شخص بعد از اتمام ماندگاری صافی تمایلی به تمدید صافی مو نداشته باشد موها حالت طبیعی خواهند داشت و آزار دهنده نخواهد بود یا به نوعی می توان گفت موها به حالت طبیعی خود باز میگردد و یا اگر تمایل به کارهای رنگ و لایت داشته باشد بدون هیچگونه مشکلی می تواند انجام دهد.

کراتینه و صافی مو - بهترین روش صافی دائم مو

معایب روش های صافی موقت مو چیست ؟

از معایب روش های صافی مو از نوع موقت می توان از عدم استفاده از خدمات دکلره و بیبی لایت نام برد.همچنین برای خانم های باردار و افراد زیر ۱۰ سال و اشخاصی که بیماری های سرطان یا تیروئید دارند مناسب نمی باشد. ضمن اینکه این روش صافی برای افرادی که از قرص های اعصاب استفاده و همچنین افرادی که مشکلات هورمونی و افراد آلرژیک مناسب نمی باشد.

از دیگر معایب صافی موقت می توان به این نکته اشاره کرد که بعد از چند ماه، موها دچار خشکی شده و نیاز به درمان و تراپی و روش های اسپا برای رفع خشکی مو است.

مزایای صافی دائم مو 

روش های صافی مو از نوع دائم برای انواع رده سنی قابل استفاده می باشد و بدلیل اینکه صافی دائمی ایجاد می کند برای اشخاصی که تمایل به از بین رفتن صافی ندارند و می خواهند مدت زیادی صافی موهایشان حفظ شود و همچنین برای اشخاصی که موهای ضخیم و فرهای آفریقایی و پر پشت دارند و روش کراتین برای آنها جوابگو نیست از روش صافی دائم می توانند استفاده نمایند.

ضمن اینکه این روش برای اشخاصی که به مواد فرمالدئید حساسیت دارند نیز مناسب است و با استفاده از این روش موها بسیار ابریشمی و سبک و درخشان می شود.

معایب صافی دائم مو چیست ؟

در روش های صافی مو از نوع دائم نمی توان از دکلره برای پایه های بالا استفاده کرد حتی بعد از گذشت یکسال از صافی مو، بر خلاف صافی های موقت. در روش صافی های دائم بعد از چند ماه موها دچار خشکی شده و باید از خدمات درمانی و روش هاس اسپا برای آبرسانی بیشتر استفاده شود تا موها دوباره به حالت شاداب خود برگردد.

 روش های مراقبتی برای صافی مو

چه عواملی  به صافی مو آسیب می رساند ؟

  • استفاده از شامپو و ماسک های نامناسب که حاوی سولفات هستند
  • عدم استفاده از سرم و آبرسان های مناسب برای مو
  • رفتن به دریا و استخر بدون استفاده از کلاه ضد آب
  • شست و شوی بیش از حد موها
  • زندگی در مناطقی که آب دارای املاح زیادی دارند
  • مسافرت و زندگی در مناطق نزدیک به دریا که قلیای آب بالاتر است
  • آلودگی هوا
  • آفتاب گرفتن در کنار ساحل یا استخر
  • استفاده از سولار بدون محافظ برای مو

نتیجه گیری نهایی

برای دست یافتن به بهترین انتخاب برای روش های صافی مو بهتر است به تشخیص متخصص اعتماد کنید و اطلاعات درست در مورد تاریخچه مو و فیزیکیال بدن خودتان و همچنین انتظاری که از نتیجه نهایی دارید در اختیار متخصص خود قرار دهید.

با توجه به اینکه صافی مو جز کارهای زیبایی مو می باشد و روش درمانی مو نیست، اگر متخصص صلاح بداند که صافی مو به تنهایی مناسب نیست در ابتدا کارهای درمانی را انجام داده و سپس روش صافی مناسب با موهایتان را انجام می دهد.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات واقعا نمیتوان ار روش های صافی استفاده کرد چرا که با توجه به شرایط مو ممکن است آسیب بیشتری به موها وارد شود و صلاح به انجام صافی نیست و در این مرحله فقط به روش درمان های موقت زیر نظر متخصص اکتفا کنید.

سرکار خانم ساناز برومندی متخصص و مدرس بین المللی زیبایی مو با ۱۸ سال سابقه در خدمت شما عزیزان می باشد و می توانید برای مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی با ایشان در ارتباط باشید.

۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.