مراقبت از موهای دکلره شده

ساناز برومندی
11 اردیبهشت, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب

مراقبت از موهای دکلره شده

در اینجا با نحوه مراقبت از موهای دکلره شده آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید. زیبایی و علاقه به زیباتر شدن خواسته هر فردی بوده و امری کاملا طبیعی هم می باشد . اینکه انسان ها علاقه دارند زیبا باشند و زیبا هم به نظر برسند نیازمند برخورداری از سلیقه و حوصله است . رنگ کردن موها به خصوص در خانم ها، یک گرایش برای زیباتر شدن است به خصوص اگر قصد داشته باشند موهای سفید خود را پنهان کنند .

رنگها اغلب از مواد شیمیایی درست می شوند و می توانند آسیب های جدی به موها برسانند . برای اینکه موهای رنگ کرده و در عین حال زیبا و سالم داشته باشید باید نحوه مراقبت از موهای دکلره شده و رنگ شده را بدانید و یا به متخصص دکلره مو، سرکار خانم ساناز برومندی مراجعه فرمایید.

استفاده از شامپو مناسب برای موهای دکلره شده

رنگ مو مو ها را زبر و خشک می کند . زمانی که موهای خود را دکلره یا رنگ کرده اید ، از شامپو های مخصوص موهای رنگ شده که دارای ترکیبات نرم کننده ، ویتامین ها و تقویت کننده های مو هستند استفاده نمایید . شستن موها با این شامپو ها سبب ترمیم ریشه های آسیب دیده می شود.

بعد از رنگ یا دکلره ۲ روز موهای خود را با آب و بدون شامپو و در انتها با نرم کننده بشویید . بعد از دو روز موها را یک هفته با شامپو بچه بشویید و از هفته دوم از شامپوهای مخصوص موهای دکلره شده و رنگ شده استفاده کنید.

نحوه مراقبت از موهای دکلره شده

مهمترین راه های مراقبت از موهای دکلره شده

اجتناب از شستشوی موها با آب داغ

شستشوی موها با آب داغ سبب ریزش مو و خشک شدن آن ها می شود. پس موهایتان را با آب گرم نشویید و با آب ولرم آبکشی کنید.

آب رسانی موهایتان با مرطوب کننده

موهای دکلره شده و رنگ شده دچار خشکی مفرط هستند و زبر می شوند پس باید مرطوب و آب رسانی شوند . بعد از حمام برای مرطوب کردن موهایتان ، موها را از ریشه با کرم های مخصوص مرطوب نمایید و ساقه ها و تارهای مو را هم کرم بزنید و با کلاه چند دقیقه سرتان و موها را بپوشانید تا موها مرطوب شود.

تقویت موهای آسیب دیده و موهای دکلره شده با ماسک مو

برای تقویت موهای دکلره شده و رنگ شده ماسک خانگی درست کنید . برای تهیه ماسک مو از موادی مثل تخم مرغ، روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، عصاره لیمو و آب پیاز استفاده کنید. مخلوط تخم مرغ و روغن زیتون با عصاره لیمو یکی از بهترین ماسک ها برای موهای رنگ شده است.

استفاده از ماسک کره شی برای مراقبت از موهای دکلره شده

برای تقویت موهای دکلره شده و وز شده، موها را به کره آغشته نمایید بدین صورت که مقداری کره آب شده را به موها زده و موها را با استفاده از کلاه مخصوص به مدت نیم ساعت بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبکشی کنید.

مراقبت از موهای دکلره شده- موی دکلره شده

پرهیز از قرار گرفتن مقابل نور مستقیم افتاب

قرار گرفتن زیر آفتاب موجب جذب ویتامین دی می شود اما برای مو مضر است و اسیب جدی به موها ،خشک شدن و ضعیف کردن تار موهای دکلره شده می شود . قبل از قرارگیری زیر آفتاب به موهیتان روغن زیتون طبیعی بزنید تا نور مستقیم افتاب به موهایتان اسیب نزند.

دقت در انتخاب استخر

موهای رنگ شده به کلر موجود در اب حساس هستند . در صورت تمایل به استخر رفتن ، استخر هایی بروید که از کلر خیلی زیاد استفاده نمی کنند و یا از کلاههای مخصوص استفاده نمایید تا موهایتان خیس نشود.

استفاده نکردن زیاد از سشوار

اگر موهای دکلره دارید، هیچگاه موها را با دمای سشوار کامل خشک نکنید بلکه اجازه دهید مقداری رطوبت روی موهایتان بماند.

صاف یا فر نکردن موهای دکلره شده

موهای دکلره شده و رنگ شده که خشک و شکننده هستند و فر کردن یا صاف کردن آنها به دلیل وجود مواد شیمیایی فر کننده ها و صاف کننده ها باعث شکنندگی بیشتر و خشکی مفرط آنها میشود .اگر تمایل زیادی به فرکردن یا صاف کردن موها دارید ، از ماسک های تقویت کننده و شامپو های مخصوص استفاده کنید.

استفاده از رنگ و پودر دکلره مناسب و مرغوب برای دکلره کردن مو

چندین بار رنگ کردن مو و دکلره کردن مو، آسیب جدی به ریشه های مو زده و آنها را از بین ببرد پس قبل از رنگ کردن جنس موهای خود را بشناسید و رنگ موی مناسب آن را پیدا کنید تا از رنگ کردن دوباره موها جلوگیری کنید.

استفاده از نوع رنگ و مارک آن فقط و فقط به نوع موهای شما بستگی دارد . گاهی یک رنگ موی ارزان آسیب کمتری به موها رسانده و موها را زیباتر می کند اما اغلب رنگ موهای گرانتر با داشتن ترکیبات ویتامینه بهتری برای موها مفید تر و کم خطر تر هستند.

موی دکلره

قبل از رنگ کردن  و دکلره کردن مجدد، موها را نشویید

موهای چرب و کثیف رنگ مو را بهتر جذب کرده و سبب زودتر رنگ شدن موها می شود . پس قبل از رنگ کردن موها به هیچ وجه آنها را با شامپو و پاک کننده ها نشویید.

شانه نزدن موهای خیس

برای مراقبت از موهای دکلره شده و رنگ شده که پایه و ریشه ضعیفتری دارند پس زمان حمام کردن و بعد از حمام زمانی که موها خیس است ، موها را شانه نکنید زیرا شانه کردن موهای خیس موجب ریزش بیشتر انها میشود.

بهترین زمان برای شانه کردن موها چه موهای بدون رنگ و چه موهای رنگ شده زمانی است که موها رطوبت اندکی دارند. شانه زدن موهای خشک نیز سبب آسیب به موها می شود.

شنا نکردن در آب دریا

آب دریا دارای نمک محلول است ، نمک موجود در آب دریا سبب آسیب جدی به موها و ریشه های آن و خشکی موها میشود. هنگام شنا موهایتان را با نرم کننده ها و روغن های طبیعی چرب نگه دارید و بعد از شنا موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.