پروتئین تراپی مو

ساناز برومندی
21 بهمن, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب

پروتئین تراپی مو چیست ؟

اگر بخواهیم درمان پروتئین تراپی مو را به بیانی ساده توضیح دهیم موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند تا بتوانند سالم ، قوی و ارتجاعی شوند. پروتئین ها حاوی اسیدهای آمینه اند که برای تقویت و رشد مو ضروری هستند و در اثر آسیب های ناشی از آلودگی هوا ،اشعه نور خورشید و رنگ و سایر موارد کراتین موها شروع به تجزیه  شدن می کند و تارهای مو شکسته می شود.

علاوه بر این برخی از شیوه های زندگی و رژیم غذایی نیز منجر به کمبود کلی کراتین در بدن می شوند. از آنجا که حفظ رژیم غذایی غنی از پروتئین برای رشد سالم موها ضروری است (حتی برخی ادعا می کنند که برخی از غذاهای غنی از پروتئین منجر به رشد سریعتر موها می شود) ، عدم مصرف پروتئین کافی می تواند به ریزش مو کمک کند. با این حال پروتئین تراپی مو برای بسیاری از افراد نامی نا آشنا است.

بنابراین اگر موهای شما نیز به پروتئین تراپی مو نیاز دارد و به دلیل آسیب های شدید دچار ریزش فراوان شده اید نیاز به درمان در سالن های آرایشگاهی دارند می توانید از یکی متخصصان مو خانم ساناز برومندی کمک بگیرید.

پروتئین تراپی مو

انواع پروتئین درمانی مو چیست ؟

پروتئین تراپی مو یکی از انواع تراپی مو است و برای موهای ضعیف ، خشک و شکننده راه حلی موثر است. کراتین پروتئین طبیعی در موها می باشد که  بسیار مستعد آسیب های ناشی از در معرض آفتاب بودن ، باد ، آلاینده ها و مواد شیمیایی است. درمان های پروتئینی در انواع مختلفی هستند و مو را تقویت و صاف می کنند. پروتئین تراپی مو برای درمان آسیب موهای خفیف استفاده می شوند و به طور منظم هر ۱-۲ ماه مفید انجام می شود.

حالت دهنده و مرطوب کننده

این روش های درمانی برای موهای آسیب دیده مفید می باشد و همچنین به عنوان حالت دهنده مو نیز مو ایده آل است.پروتئین تراپی مو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالا توصیه می شود هر دو هفته یک بار استفاده شود.

ترمیم کننده

اگر از پروتئین ها  به عنوان ترمیم کننده برای درمان موهای آسیب دیده هر دو هفته یک بار ضروری است.

پروتئین تراپی مو

علائم و آثاری که موها به درمان پروتئین نیاز دارند چیست ؟

از بین رفتن قابلیت ارتجاعی مو : برای امتحان قابلیت ارتجاعی موهای خود رشته کوچکی از موهای خود را به آرامی بکشید. اگر این رشته پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود برنگردد به این معنی است که موها نیاز به درمان دارند.

موهای رنگ شده : با رنگ کردن موها پروتئین اش کاهش می یابد و در معرض آسیب بیشتری نسبت به موهای طبیعی می شود و پروتئین تراپی مو به تقویت و حفظ موهایی سالم و قوی مو کمک می کند.

ریزش مو : گرچه از ریزش حداکثر ۱۰۰ رشته مو در روز کاملاً طبیعی است اما ریزش بیش از حد می تواند نشانه کمبود پروتئین موها باشد. مخصوصاً اگر مو از ریشه (پیاز سفیدی نداشته باشد). بدان معناست که موهای شما به راحتی می شکنند – و شاید لازم باشد برای تقویت آن به پروتئین تراپی مو متوسل شوید.

موهای مجعد و فرفری: داشتن موهای صاف عامل دیگری برای پروتئین تراپی است. پروتئین به احیای رشته های مو و صافی آنها کمک می کند

گره خوردن و موخوره: موهایی که دچار موخوره می شوند به شدن به آب زیادی نیاز دارند و پروتئین تراپی کمک می کند به تغذیه مواد مورد نیاز موها می کند و موخوره ها ها را برطرف می کند.

آزمایش موخوره: رشته ای از موهای خود را در کاسه ای کم عمق از آب قرار دهید اگر موها فر خورد یعنی متخلخل و موخوره هستند.

پروتئین تراپی مو با خانم ساناز برومندی

پروتئین تراپی مو بخشی اساسی در حفظ سلامت و انعطاف پذیری موها هستند و نود درصد موهای از پروتئین تشکیل شده است که بیشتر آنها کراتین هستند.

خدمات صافی و احیا مو- خدمات زیبایی مو- ساناز برومندی- پروتئین تراپی مو

وقتی مو در معرض مواردی مانند آفتاب ، باد ، آلاینده ها ، گرما و مواد شیمیایی قرار گیرد ، پروتئین ها تجزیه می شوند. موهای رنگ شده ، یا موهایی که از ابزارهای گرم کننده برای حالت دهی استفاده می کنند ، آنها را بیشتر در معرض آسیب قرار می دهند. این آسیب ها باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی مو و خشک و شکننده شدن آن می شود .

شما با پروتئین تراپی مو مانعی محافظتی اطراف موهای خود ایجاد می کنید. به این ترتیب که پروتئین های اضافی بر روی فولیکول مو قرار می گیرد و سوراخ ها یا شکاف های موجود در کوتیکول مو را می پوشاند.

برای درمان دائمی  پروتئین تراپی مو به صورت منظم توصیه می شود البته به این نکته توجه داشته باشید که پروتئین درمانی کار ویژه ای است که نیاز به برقراری تعادل پروتئین و رطوبت مو دارد همچنین انجام پروتئین تراپی مو بستگی به نوع درمان و نوع موی شما دارد .

برخی از انواع پروتئین تراپی مو را می توان بیشتر استفاده کرد (به عنوان مثال هفته ای یکبار) ، در حالی که برخی دیگر از درمان های باید کمتر (هر ۴ تا ۶ هفته) و با مراقبت بیشتر استفاده شود.  بنابراین حتما مراجعه به متخصص مو در این زمینه ضروری است خانم ساناز برومندی درتمام مراحل پروتئین تراپی مو تجربیات و مهارت خود را در اختیار شما قرار می دهد.

 
 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.