ابریشم سازی مو چیست و چه مزایایی دارد ؟

ساناز برومندی
26 مرداد, 1402
۶ دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب ابریشم سازی مو

ابریشم سازی مو

ابریشم سازی مو یکی از بهترین راه های صافی و احیا برای موهای سالم است. امروزه بدلیل استفاده خانم ها از وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار و دیگر دستگاه های صاف کردن مو، ساختار موها آسیب می بنید و حالت دادن به آن ها غیر ممکن می شود. اینجاست که این روش به شما کمک می کند تا دیگر نیازی به اتو و سشوار نداشته باشید و براحتی می توانید مو های خود را صاف کنید. تکنیک ابریشم سازی نیز به عنوان یک مکمل درمانی علاوه بر احیای مو به نرم شدن و براق شدن موها کمک می کند.

ابریشم سازی مو چیست ؟

ابریشم سازی مو یک روش صافی برای موهای سالم است. در این روش، یک محلول حاوی پروتئین ابریشم روی موها اعمال می شود. پروتئین ابریشم به صافی و تقویت موها کمک می کند و همچنین به براق شدن و درخشان شدن موها کمک می کند. ابریشم سازی مو یک روش صافی و زیبایی ایمن و موثر است که می تواند به بهبود ظاهر و سلامت موها کمک کند.

ابریشم سازی مو چیست ؟

ابریشم سازی مو برای چه موهایی مناسب است ؟

ابریشم سازی مو برای انواع موهای سالم مناسب است، اما به ویژه برای موهای مجعد و وز توصیه می شود. اگر موهای شما جزء موهای رنگ شده آسیب دیده، دکلره شده، شکننده و نازک باشد، ابریشم سازی مو نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ابریشم تراپی مو فقط به صاف کردن و منظم شدن موها کمک کرده و به کاهش وز و گره خوردگی موها نیز کمک می کند. همچنین ابریشم سازی مو با ایجاد یک لایه به محافظت از موها در برابر آسیب های حرارتی کمک کند.

ابریشم سازی مو چگونه انجام می شود ؟

فرآیند ابریشم سازی مو توسط متخصص زیبایی مو مانند سرکار خانم ساناز برومندی، اولین سیلور مستر کمپانی دوناتی بایستی انجام بگیرد. برخلاف کراتین کردن مو که از شامپوهایی که PH بالا ( که همان قلیایی است ) استفاده می شود، در تکنیک ابریشم کردن مو از شامپوهای با PH پایین و اسیدی استفاده می شود که این کار باعث اماده سازی مو برای پذیرش مواد اصلی می کند.

در فرآیند ابریشم سازی مو، ابتدا موها را شسته و سپس با یک شامپوی مخصوص موها را تمیز میکنند. سپس مواد مورد نیاز را بر روی موها زده و چند دقیقه مکث داده تا مواد جذب مو شود. سپس موها شسته شده و در نهایت از مواد مناسب با احیای بالا بر روی موها استفاده شده و موهایی نرم و براق و خوش حالت بوجود می آید.

روش های ابریشم سازی مو در خانه چیست ؟

در واقع برای ابریشم سازی مو بایستی حتما به سالن های زیبایی مراجعه کنید، اما ما چندین راهکار را به شما معرفی می کنیم که می تواند به داشتن موهای صاف، نرم و براق کمک کند. حتی پس از انجام ابریشم تراپی اگر موارد ذیل را رعایت کنید به ماندگاری صافی موی خود کمک خواهید کرد. پس لطفا به نکاتی که گفته می شود توجه فرمایید.

درست شستن موها :

یکی از روش هایی که می تواند به ابریشم سازی موها کمک کند، درست شستن موها است که می توانید نحوه صحیح شستن مو را در کانال آپارت ما مشاهد فرمایید. به طور کلی بایستی گفت لطفا موها را انتهای تارها نشویید، چرا که این کار باعث از بین رفتن چربی و برهم خوردن تعادل رطوبت مو می شود و در نتیجه موها راحت تر گره خواهد خورد. ضمنا سعی کنید از شامپو های بدون سولفات استفاده فرمایید.

رژیم غذایی مناسب :

هرگز فراموش نکنید که رژیم عذایی مناسب برای موها بسیار مهم است. رژیم عذایی برای سلامت مو و تقویت مو اهمیت فراوانی دارد. موهای شما نیاز به هیدراته شدن دارد و نوشیدن آب در طول روز (حدافل ۸ مرتبه )، کمک فراوانی به آبرسانی به مو می کند. ضمن اینکه آجیل، آووکادو و مواد غذایی حاوی امگا ۶ مانند ماهی نیز به ابریشم سازی مو و حفظ سلامت مو کمک می کند.

شانه زدن صحیح موها :

هرگز و هرگز موهای خیس خود را شانه نکنید! شما با این کار به شدت به کوتیکول مو آسیب می زنید و به مروز زمان صافی و براقیت موها را از بین خواهید برد. بهترین روش شانه زدن برای محافظت از ابریشم سازی مو این است که، بعد از حمام ابتدا با دست گره موهای خود را باز کرده و سپس با استفاده از ماسک موی مناسب یا روغن ابریشم کننده مو اتوکئونز شماره ۷.۶ استفاده کنید و سپس موها را شانه بزنید.

هزینه ابریشم سازی مو چقدر است ؟

در واقع هزینه ابریشم سازی مو بستگی بسیار زیادی به اینکه قد مو و حجم موهایتان چقدر است، دارد. همچنین مواد مصرفی بکار رفته در تکنیک ابریشم سازی نیز بسیار تاثیرگذار است. نانوپلاستی ها یکی از بهترین موادیست که توسط خانم ساناز برومندی در ابریشم سازی مو بکار می رود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۹۰۰۲۵۰۰۶ تماس حاصل فرمایید.

اما به طور کلی هزینه ابریشم سازی مو بین ۳ الی ۱۴ میلیون تومان است که همانطور که گفته شد بر اساس قد و حجم مو تعیین می گردد.

مواد ابریشم سازی مو

ماندگاری ابریشم سازی مو چقدر است ؟

ماندگاری ابریشم سازی مو بستگی به چندین موارد دارد. به طور مثال نحوه مراقبت از موها پس از ابریشم تراپی یکی از این موارد است. معمولا عمر ابریشم سازی به کوتاه نکردن موها بستگی دارد! ( کوتاه کردن نوک مو ایرادی ندارد ) یعنی تا زمانی که شما موهایتان را کوتاه نکنید، مواد ابریشم سازی بر روی ساقه موها باقی می ماند. ضمن اینکه هرگز موهایتان را در منزل رنگ یا دکلره نکنید چرا که آسیب جدی به مواد ابریشمی مو وارد می کند.

عوارض ابریشم تراپی مو چیست ؟

ابریشم سازی مو مانند هر روش صافی دیگر، ممکن است دارای عوارض خاصی باشد. خارش، سوزش و خشکی از عوارض این روش است. اما استفاده از بهترین مواد توسط متخصص زیبایی مو باعث می شود این عوارض به کمترین حد ممکن خود برسد. اگر از مواد بی کیفیت استفاده شود، کوتیکول و ساقه مو به شدت آسیب دیده و عوارض جبران ناپذیری مانند ریزش مو، خشکی پوست سر و ساقه مو و… در پی خواهد داشت. همچنین این روش حتما بایستی توسط متخصص زیبایی مو و در سالن زیبایی انجام گیرد . به هیچ وجه در منزل انجام ندهید.

معایب ابریشم سازی مو چیست ؟

از روش ابریشم سازی مو بر خلاف روش کراتینه، نمی توانید برای موهای آسیب دیده و دکلره شده، استفاده کنیم. یکی دیگر از معایب این روش همانطور که در عوارض گفته شده است، بعد از استفاده از این روش، پوست سر شما بعد از دو الی سه ماه ممکن است دچار خشکی ساقه مو و پوست سر شود که این عوارض را می توانید با یک تراپی سرد از بین برد. در کل مزایای ابریشم کردن مو بسیار بیشتر از معایب آن است.

تفاوت ابریشم سازی مو و کراتینه چیست ؟

ابریشم سازی مو و کراتینه مو هر دو روش های صافی هستند اما تفاوت های بسیار مهمی نیز دارند. مدت ماندگاری در روش ابریشم سازی تقریبا دائمی است و تا زمانی که موهایتان رو کوتاه نکنید و درست مراقبت کنید، موهایتان صاف و براق خواهد بود. اما عمر روش کراتینه بین ۶ الی ۸ ماه خواهد بود.

تفاوت دیگر ابریشم سازی مو و کراتینه مو در نوع مواد مصرفی بکار رفته و همچنین نوع موها است. کراتین ها از گروه مواد آلدهید ها هستند یعنی دارای فرمالدهید هستند که مقداری گاز و بو دارند که نه تنها برای موهای طبیعی استفاده می شود بلکه برای موهای رنگ و دکلره شده نیز بکار می رود. روش ابریشم سازی از خانواده آنزیم ها و نانوپلاستی هاست که برای موهای طبیعی و رنگ شده سالم بکار می رود.

محصولات مناسب برای ابریشم کردن مو چیست ؟

همانطور که گفته شد مراقبت بعد از ابریشم سازی مو بسیار مهم است. استفاده از محصولات مناسب برای ابریشم سازی بسیار مهم است. برند های متفاوتی محصولات باکیفیتی برای موهای صاف و براق تولید کرده اند. لاین لیس آنلیمیتد لورال یکی از بهترین لاین های عالی برای موهای صاف و براق است. همچنین ماسک ترمیم کننده و ابریشمی اتوکئونز شماره ۶.۱ نیز یکی از بهترین محصولات برای موهای ابریشم شده است.

دوره آموزش صفر تا صد ابریشم سازی مو

دوره آموزش ابریشم سازی مو و همچنین اواع دوره آموزش کراتین و احیا توسط سرکار خانم ساناز برومندی متخصص خدمات زیبایی مو و استاد بین المللی کمپانی دوناتی و در سالن مریم یکتا برگزار می گردد. 

در دوره ابریشم سازی مو، شما با به صورت تخصصی و حرفه ای با مباحث احیا و صافی و به صورت تئوری و عملی آشنا خواهید شد و در پایان دوره، گواهی بین المللی و همچنین گواهی فنی و حرفه ای را دریافت خواهید کرد و آماده ورود به بازار کار خواهید شد. 

آشنایی با دو نوع بوتاکس مو- بوتاکس مو- صافی و احیا در سالن مریم یکتا- ابریشم سازی مو

سخن پایانی

در این مقاله ما سعی کردیم شما را با تکنیک ابریشم سازی مو آشنا کرده و از مزایا و هزینه این خدمات مطلع شوید. به طور کلی می توان گفت ابریشم کردن موها یک روش مکمل برای افرادیست که می خواهند علاوه بر داشتن موهای سالم، ظاهر موهایشان نیز نرم و براق و صاف باشد. به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت این خدمات حتما به متخصص زیبایی مو مراجعه کنید.

در پایان امیدوار هستیم پس از مطالعه این مقاله، با روش ابریشم سازی مو آشنا شده و با تفاوت ابریشم سازی و کراتینه آشنا شده و راحت تر بتوانید از میان روش های درمانی و صافی مو، بهترین انتخاب را داشته باشید و موهایی صاف و براق داشته باشید.

۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.