نحوه مراقبت از موهای فر

ساناز برومندی
20 مرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب

نحوه مراقبت از موهای فر چیست ؟

برای اینکه نحوه مراقبت از موهای فر را یاد بگیریم ابتدا باید موهای فر را بشناسیم. موهای فر یکی از زیباترین انواع موهاست که ظاهری بسیار جذاب به افراد می دهد و دارای ویژگی های خاص و متفاوتی نسبت به موهای صاف است و بدلیل نوع ساختاری که دارد بیشتر در معرض خشکی و فقر مواد مغذی قرار می گیرد که در صورت عدم رسیدگی و نگهداری درست تبدیل به مویی وز ، بی حالت و دفرمه می شود. بنابراین نگهداری درست و استفاده از متریال های مناسب برای موهای فر امری ضروریست.

نحوه مراقبت از موهای فر چیست ؟ - احیای موی فر

شناخت موهای فر

مراقبت از موهای فر با توجه به ویژگی های گفته شده مقداری سخت است.موی فر انواع متخلفی دارد.مانند فر آفریقایی، فر سیم تلفنی و فر مواج که می تواند در ضخامت های نازک، متوسط و ضخیم وجود داشته باشد. در موهای فر نوع چیدمان پیوند ها شبیه به شکل DNA انسانی است .

موی فر دارای تعداد لایه های کوتیکولی متعدد و نامنظم است که این امر باعث از دست رفتن مواد مغذی و آب کورتکس مو می شود و به همین دلیل است که موهای فر پس از شست و شو با شوینده های قوی مثل شامپو های سولفات دار و PH بالا دچار خشکی بیش از اندازه و وز می شوند. همچنین موهای فر اصولا سطح PH بالایی دارند و جز موهای خشک محسوب می شوند. با شناخت موی فر، راحت تر میتوانید راه های مراقبت از موهای فر را یاد بگیرید.

 عواملی که باعث آسیب به موهای فر می شود چیست‌ ؟

برای اینکه راه های مراقبت از موهای فر را یاد بگیرید، ابتدا باید علل آسیب را شناخت. زیاد ماساژ دادن مو هنگام شست و شو که باعث شکستگی کوتیکول ها و در هم رفتگی موها می شود و استفاده از شامپو هایی که PH بالا دارند و یا فری سولفات نیستند که باعث خشکی بیش از اندازه در موی فر می شود، یکی از عوامل آسیب به موهای فر است. استفاده نکردن از ماسک مناسب موهای فر در حمام یکی دیگر از علل آسیب به مو است.

همچنین رنگ کردن موها به روش نادرست و استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره و ریباندینگ و صافی ها به روش نادرست، نیز می تواند به موهای فر آسیب جدی وارد کند. خشک کردن غیر اصولی و استفاده نکردن از شانه و برس مخصوص موی فر یکی دیگر از راه های آسیب به مو است. با شناخت عوامل آسیب به فر مو، اکنون نوبت به این رسیده است که راه های مراقبت از موهای فر را یاد بگیرید.

راه های مراقبت از موهای فر چیست ؟

با توجه به نکاتی که گفته شد اولین و مهمترین نکته برای مراقبت از موهای فر ، استفاده از شامپو های بدون سولفات و PH پایین است. اگر فردی دارای کف سرچرب و ساقه خشکی باشد، بایستی حتما از دو نوع شامپو استفاده کند. یک شامپوی PH بالا برای کف سر و یک شامپوی PH پایین برای ساقه مو به طور جداگانه استفاده نماید. همچنین باید از ماسک های داخل حمام که دارای ویژگی آبرسانی و تغذیه هست به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مکث بر روی ساقه ها استفاده شود.

استفاده از شامپو و ماسک های موی فر که دارای این ویژگی ها هستند، برای مراقبت از موهای فر ، بسیار مهم است. حتما بعد از حمام، از محصولات بدون آبکشی مانند کرم، فلوئید، سرم و گاها ترکیبی از آن ها استفاده شود و موهای فر را بدین وسیله می توانید استایل دهید.

نحوه مراقبت از موهای فر چیست ؟ - احیای موی فر- راه های مراقبت از موهای فر

معرفی بهترین محصولات برای مراقبت از موی فر :

خوشبختانه در برند های معتبر دنیا، لاین مخصوص مراقبت از موهای فر مانند شامپو، ماسک و محصولات بدون آبکشی خارج از حمام وجود دارد. فقط در موارد و شرایط خاصی مانند انجام کارهای شیمیایی بر روی مو، با توجه به نظر متخصص و پیشنهاد آرایشگر میتوانید از لاین های دیگر نیز استفاده کنید.

پیشنهاد سرکار خانم ساناز برومندی متخصص خدمات زیبایی مو و متخصص احیای موهای فر، استفاده از محصولات مراقبت از موهای فر مانند لاین Curl Expression از برند لورال فراسنه، محصولات برند آیس کریم ( اینبریا ) ایتالیا و لاین سورگانیک برند اتوکئونز آمریکا می باشد. یکی از این محصولات فوق العاده کرم موی فر اتوکئونز است.

نحوه مراقبت از موهای فر چیست ؟ - احیای موی فر- شناخت موی فر

سخن پایانی

اکنون که راه های مراقبت از موهای فر را یاد گرفته اید می توانید بخوبی از فر موهایتان محافظت کرده و موهای فر جذاب و زیبایی داشته باشید. با اینحال اگر بعد از استفاده از روش های فوق باز هم احساس کردید موهایتان شاداب و سالم نیست میتوانید با مراجعه به متخصصان موهای فر از جمله استاد ساناز برومندی اولین سیلور مستر کمپانی دوانتی و استفاده از مواد احیا کننده موهای فر سلامتی و شادابی را به موهای خود برگردانید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.