پلکس تراپی مو چیست ؟

ساناز برومندی
20 آبان, 1402
بدون دیدگاه
4 دقیقه زمان مطالعه

فهرست مطالب پلکس تراپی مو

پلکس تراپی مو

در این مقاله به طور تخصصی و بر اساس واقعیات موجود در مورد پلکس و پلکس تراپی مو صحبت خواهیم کرد. این مقاله توسط سرکار خانم ساناز برومندی متخصص خدمات زیبایی مو و مدرس بین المللی نوشته شده است و بر اساس جدیدترین اطلاعات روز دنیا در زمینه تراپی مو است. به طور کلی می توان گفت در نسل اول تراپی ها بدلیل اینکه محصولی تخصصی برای رفع کشسانی مو وجود نداشت، به اجبار از پلکس ها استفاده می شد. ولی امروزه که در نسل سوم تراپی ها هستیم، از پلکس تراپی ها فقط به عنوان محصولات تکنیکال سالنی استفاده می شود و برای رفع کشسانی از محصولات تخصصی تر استفاده می شود.

آشنایی با پلکس تراپی مو

پلکس تراپی مو زمانی بوجود آمد که در طی سال ها، موها بر اثر مواد شیمیایی مانند دکلره، مواد صافی و مواد فرهای دائم، موها دچار آسیب های شیمیایی می شد و به حالت کشسانی و قطع شدن می رسید. برای رفع این مشکل در سال ۲۰۱۴ میلادی، آقای دین کریستال به همراه دو شیمیدان و دانشمند، محصولی به نام اولاپلکس را به بازار جهانی عرضه کرده که در آن زمان این روش بهترین راه برای جلوگیری از کشسان و سوختگی مو بر اثر استفاده از مواد شیمیایی بود.

بعد از ورود محصولات اولاپلکس به بازار های جهانی، لاین جدیدی در خدمات زیبایی مو به نام پلکس تراپی بوجود آمد. بسیاری از برند ها با توجه به محبوبیت و کارآیی این محصول در آن زمان، شروع به تولید محصولات جدیدی کردند که حاوی پلکس بود. یکی از این برند ها، برند لورال فرانسه بود که اسمارت باند را به عنوان پلکس مو، وارد بازار کرد.

آشنایی با پلکس تراپی مو-اولاپلکس تراپی با پلکس تراپی چیست ؟

پلکس چیست ؟

پلکس ماده ای با خاصیت اسیدی است که کار اصلی آن، کاهش PH مواد شیمیایی مانند دکلره و مواد صافی هست و پلکس تراپی مو بلافاصله بعد از اتمام کار خدمات دکلره و دیگر خدمات شمیایی انجام شده روی موها انجام می شود تا PH مو را به حالت اولیه خود بازگرداند. این کار باعث می شود روند شکستگی در پیوند های دی سولفیدی مو به تاخیر بیفتد و کند شود.

اولاپلکس تراپی یا پلکس تراپی مو چیست ؟

در زمان ورود پلکس به بازار های جهانی، پلکس تراپی به بعنوان نسل اول تراپی ها شناخته شد که بر اثر تبلیغات شرکت اولاپلکس، از این روش به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی استفاده می شد. از پلکس درمانی در سه تا پنج جلسه درمانی برای موهای کشسان شده استفاده می شد تا موها رفع کشسانی شده و بازسازی و احیا شود که این روش فقط ۱۰٪ باعث احیا و بازسازی مو می شد.

پلکس تراپی مو چگونه انجام می شود ؟

همانطور که گفته شد پلکس تراپی برای موهای کشسان شده و آسیب دیده انجام می شود. در این روش مقداری از مواد پلکس را با آب مقطر ترکیب کرده و به موهای آسیب دیده ( بعد از خدمات شیمیایی ) زده و سپس از ماسک مخصوص پلکس استفاده می شود. البته بهترین روش استفاده از پلکس این است که مقداری از مواد پلکس را داخل مواد شمیایی مانند دکلره و مواد صافی و فر ریخته ( بر اساس شرایط مو و تشخیص متخصص مو ) و از ترکیب این مواد برای خدمات شیمیایی استفاده شود.

پلکس تراپی مو چگونه انجام می شود ؟-فواید پلکس تراپی مو-معایب و عوارض پلکس تراپی مو چیست ؟

فواید پلکس تراپی مو چیست ؟

مهمترین فایده پلکس تراپی مو اینست که درصد آسیب و سوختگی و همچنین کشسان شدن مو در اثر استفاده از مواد شیمیایی را کاهش می دهد و از مو ها محافظت می کند و روند تخریب و ساختار داخلی مو را کند می کند. همچنین این روش ریسک استفاده از مواد شیمایی برای افرادی که دچار مشکلات هورمونی، تیروئید و … هستند را به شکل قابل توجهی پایین می آورد.

معایب و عوارض پلکس تراپی مو چیست ؟

یکی از معایب و عوارض پلکس تراپی ها بدلیل خاصیت اسیدی بالایی که دارند، ایجاد خشکی بیش از اندازه در موها است. این خشکی باعث شکنندگی و خرد شدن موها می شود. البته بر خلاف آنچه که گفته می شود پلکس ها، پیوند های دی سولفیدی را بازسازی نمی کند بلکه روند شکستگی پیوند های دی سولفیدی را کند می کند. بنابراین می توان گفت که پلکس ها به طور ۱۰۰٪ از آسیبب مو جلوگیری نکرده و ۱۰۰٪ نیز مو ها را درمان نمی کند.

راهکار مراقبت از موی پلکس تراپی شده چیست ؟

بعد از انجام پلکس تراپی، استفاده از شامپو های فری سولفات و یا شامپو و ماسک مناسب موهای کراتین و تراپی شده مانند شامپو کراتینه پروتچ شماره ۳ ، استفاده از اسپری های آبرسان و محافظ حرارتی مانند اسپری ۱۰ کاره اتوکئونز شماره ۷.۲ ، استفاده از سرم ها مانند سرم های آرگان و کلاژن و همچنین خشک کردن ۱۰۰٪ مو بعد از حمام، استفاده از کلاه های سیلیکونی ضد آب برای دریا و استخر، استفاده از محصولات ضد آفتاب برای مو مانند اسپری ضد آفتاب مو اینبریا برای آفتاب گرفتن و سولار رفتن و همچنین عدم انجام رنگ و دکلره در منزل از راه های مراقبت از موهای پلکس تراپی شده است.

راهکاری های مراقبت از موهای پلکس تراپی شده

آیا پلکس تراپی مو در خانه امکانپذیر است؟

پلکس تراپی مو در خانه به هیچ عنوان نه امکانپذیر است و نه توصیه می شود. برای انجام این تراپی نیاز به تشخیص آسیب مو توسط متخصص مو است و نحوه درست استفاده از مواد پلکس بر روی قسمت های آسیب دیده مو، بسیار مهم است و نیاز به تخصص دارد. همچنین استفاده اشتباه و غیر حرفه ای نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث ایجاد آسیب بیشتر و جبران ناپذیر به مو مانند خرد شدن و از بین رفتن مو خواهد شد. بنابراین اکیدا توصیه می کنیم از این روش در خانه لطفا استفاده نکنید.

قیمت پلکس تراپی مو چقدر است ؟

هزینه پلکس تراپی مو بر اساس حجم و اندازه مو متفاوت است.  قیمت این روش تراپی بدلیل اینکه بایستی در چندین جلسه تکرار و انجام شود، نسبت به بقیه روش های تراپی مو، مقداری بالاتر است. اما به طور کلی هزینه پلکس درمانی برای مو برای هر جلسه بین ۱ الی ۲ میلیون تومان است که همانطور که گفته شد بر اساس حجم و اندازه مو تعیین می شود.

قیمت پلکس تراپی مو چقدر است ؟

خدمات پلکس تراپی مو در تهران

همانطور که گفته شد پلکس تراپی مو نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود که از این روش در منزل استفاده شود. سرکار خانم ساناز برومندی متخصص خدمات و سلامت زیبایی مو با ۲۰ سال سابقه کار در سالن های زیبایی تهران در منطقه یک، خدمات پلکس تراپی مو را با استفاده از مواد اولاپلکس اصل و در صورت نیاز واقعی مو انجام می دهد. برای مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۹۱۹۰۰۲۵۰۰۶ تماس حاصل فرمایید یا به صورت حضوری به سالن زیبایی مریم یکتا واقع در الهیه، مراجعه فرمایید.

سخن پایانی

اکنون که در ایت مقاله با پلکس و پلکس تراپی مو آشنا شده و از فواید و معایب و عوارض این روش تراپی و درمانی مطلع شده اید، می توان به وضوح گفت که این روش درمانی در شرایط خاص فقط قابل انجام شدن است و بایستی با نظر متخصص تراپی مو انجام شود. اگر شما دوستان عزیز تا بحال از این روش درمانی استفاده کرده اید، لطفا نظرات و سوالات خود را در با ما در میان بگذارید تا همکاران ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.